Հոգեբանի և ուսուցչի օգնականի աշխատանքային

գործառույթները ընդլայնում են իրենց նշանակությունը Երևանի Կարեն Դեմիրճյանի անվան հ 139 ավագ դպրոցում.համակցված դասը վարում են ուսուցիչն ու հոգեբանը.բազմամասնագիտական թիմի անդամ լինելը արդեն իսկ պարտավորեցնող է ։
Դպրոցի հոգեբանի,ուսուցչի օգնականի և դասը վարող ուսուցչի համատեղ ջանքերով կազմված թեստերի վերջնարդյունքները բացահայտեցին սովորողների թույլ և ուժեղ կողմերը,կազմվեցին սովորողների հոգեբանամանկավարժական բնութագրերը։
Դպրոցի բոլոր մանկավարժները,հոգեբանն ու ուսուցչի օգնականը հանդես են գալիս միասնական ու աշակերտների բարեկեցության ջատագովներ։
Emotional Intelligence in High School
Emotional intelligence is the ability to acknowledge, understand, and control our emotions, and to acknowledge, understand, and interact with the emotions of other people. This is an essential skill at all stages of life, fostering success in both personal and professional contexts. The utilization and teaching of emotional intelligence in schools has gained traction in the public sphere, as awareness has increased regarding the importance of emotional intelligence in promoting overall quality of life.
Emotional intelligence is important because it improves an individual’s relationship with themself and their relationships with other people. If an educator can draw on their own emotional intelligence when they are having a hard day at work, they might be able to resist the urge to lash out at boisterous students or mete out discipline more than they usually might, because they (the teacher) are aware of their own shortened temper, fatigue, or unhappiness. Meanwhile, if a student can tap into their own emotional intelligence, they might observe that a classmate is irritable one morning, and resist playing around with that student out of respect for their shortened temper (thus preventing any outbursts between the two students, or otherwise destabilizing the climate of the classroom they are part of).
Teacher: K. Aleksanyan, School Psychologist N . Karapetyan
17.03.2023
  • Լրահոս